נבחרי ציבור לראש הממשלה: אתה אחראי לכמות חומר הנפץ שנערם

נבחרי ציבור בני העדה האתיופית כותבים לראש הממשלה ומזהירים אותו כי המצב על סף פיצוץ. וזאת בעקבות רצח יהודה ביאדגה בן ה-24 בידי שוטר בשבוע שעבר וריבוי מקרים דומים. הנרצח הוא צעיר ממוצא אתיופי והלום קרב שנורה למוות במעבר חצייה לאור יום.

בעקבות הירצחו רצים סרטונים קשים לצפייה של רגע הירי. סרטונים אלה מתססים את השטח. מתוכננת גם הפגנה גדולה. ייתכן שבשל מה שקורה בשטח, נבחרי ציבור אלה ראו לנכון לכתוב את המכתב ולהזהיר את הגורמים הרלוונטיים ממה שעלול לקרות.

האם מכתבם זה של נבחרי ציבור, ככל שהם רואים את עצמם ככאלה, יכול להשפיע כהוא זה על המצב שנוצר בעקבות הירצחו של יהודה? אנו מסופקים אם המכתב בכלל יגיע לנמעניו.

הינה המכתב של נבחרי ציבור במלואו:


בס”ד

י”ט בשבט תשע”ט, 25 בינואר 2019

לכבוד:

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ירושלים

הנדון: הרג יהודה ביאדגה ז״ל ע״י השוטר

אנו, פורום תמרץ׳ – פורום חברי מועצות יוצאי אתיופיה, מוחים על הירצחו בדם קר של יהודה ביאדגה בידי שוטר. המשפחה במצב של מצוקה ביקשה את עזרת המשטרה. ב-50 הדקות שבין הפנייה למשטרה לבין הרצח היו למשטרת ישראל את כל האמצעים והנתונים כדי לטפל באירוע בצורה שתביא לסיומו ללא אובדן חיי אדם. גם המשטרה יודעת זאת, ולכן מיותר, מבחינתנו, לתת הסבר איך יכולה הייתה המשטרה לפעול כדי להשיג את התוצאה הנחוצה.

מותו של יהודה ביאדגה הוא מקרה פרטי של תופעה רחבת היקף הנמצאת כולה בתחום אחריותך, אדוני ראש הממשלה. לך, אם רק תבחר, יש את כל הכלים והאמצעים לסגור באופן מידי את הפער הבלתי נסבל בין הנרטיב השקרי לבין המציאות הקשה בה מותקפים ונהרגים אחינו אזרחי המדינה.

הנרטיב השקרי, המיוצר על ידי אלו הכפופים לך, מתוחזק על בסיס קוצר זכרונו של הציבור, שלא זוכה לראות תמונה כוללת של סך המקרים בהם פוגעים שוטרים פושעים באוכלוסייה מוחלשת, ומולם את הכמות האפסית של מקרים בהם שוטרים פושעים נענשים. פרנסתם של הפושעים נמצאת אצלכם בעדיפות על פני הקורבנות. זו תרבות השייכת לעולם של אויבינו במדינות האסלם, שם מותר להרוג בני אדם בלי לתת את הדין.

אתה אחראי לכמות חומר הנפץ שנערם בתהליך זה מעכשיו ועד לרגע הפיצוץ. כוחנו ועוצמתנו כמדינה הנובעים מערכים אנושיים של צדק ויושר הולכים ונשחקים.

המחלקה לחקירת שוטרים היא עלה תאנה שלא ניתן יותר להסתתר מאחוריו. האוכלוסיות הנפגעות יודעות היטב שזוהי מחלקה להכשרת פושעים, והציבור כולו במוקדם או במאוחר ידע זאת.

בתוך הפער הזה בין נרטיב שקרי לבין מציאות בלתי נסבלת נוצרת תרבות ארגונית המאפשרת לשוטר בשטח להתייחס אל החלשים כאל בני מוות. זו לא בעיה פרטית של שוטר בודד שסרח; זו בעיה של מערכת שאיבדה את המצפן. וזו המערכת הנמצאת באחריותך הבלעדית.

אם תמשיכו אתה ושריך לנהוג כפוליטיקאים קטנים ולהסתתר מאחורי הבירוקרטיה של הגוף הנקרא מח”ש, גוף שבינו לבין חקירה של אמת אין ולא כלום, תהיה אתה אחראי לתוצאות.

אנחנו נעשה כל מאמץ למנוע אובדן של חיי אדם, אך בלי הפגנת מנהיגות מצדך התוצאות עלולות להיות קטלניות. כל הסימנים באירוע של יהודה ביאדגה מראים שהמערכת עומדת לפני הכשרת שרץ נוסף, ורק לך יש את הכלים להביא לחקירה אמיתית עם מסקנות והוצאה לפועל באופן מידי.

לאור זה, הננו דורשים:

    1. לפטר את השוטר לאלתר. כל התארכות בחקירה נועד כדי לעוות את האמת ולא כדי לחקור באמת.
    2. לבצע חקירת עומק, לא רק של הרצח הנוכחי. לפתוח שוב את כל התיקים והמקרים בהם נעשתה פגיעה של שוטרים פושעים באזרחים ולמצות את הדין עם כל האחראים. המשטרה חייבת להיות נקיה מפושעים.
    3. לוודא שהמדיניות של המשטרה לא חורגת מגבולות החוק לגבי כל אוכלוסיית אזרחי המדינה.

אתה, אדוני ראש הממשלה, יושב על חבית חומר נפץ שרק אתה יכול למנוע ממנה מלהתפוצץ. אנחנו נבחרי הציבור נמשיך לפעול כדי לשמור על זכויותינו לחיות בארץ הזו שווים בין שווים, ונפעל בכל האמצעים במטרה למגר את תופעות הגזענות במדינה.

מצפים ממך לטיפול מידי.

בכובד ראש,

פורום תמרץ׳ – חברי מועצות יוצאי אתיופיה:

מהרטה ברוך, יו״ר הפורום; שי סיום, חבר מועצה, קרית מלאכי ודובר הפורום; יששכר מקונן, סגן ראש המועצה, חבל יבנה; צ׳לאציאו וונדמגאי, חבר מועצה, נתיבות; שחר סמאי, חבר מועצה, יבנה; אלמז זרו, חברת מועצה, לוד; אסף דרבה, חבר מועצה, גדרה; אמייה טגה, חבר מועצה, נתניה; ראובן מששה, חבר מועצה, קרית ים; דניאל מרשה, חבר מועצה, רחובות; שאול צגהון, חבר מועצה, רחובות; יעקב טלה, חבר מועצה, קרית מלאכי; דני דסטה, חבר מועצה, עפולה; טסמאי אדרצ׳יאו, חבר מועצה, חדרה; בני אנניה, חבר מועצה, ראש העין; משה שטה, חבר מועצה, רמלה

העתק:

שר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן

שרת המשפטים, ח״כ איילת שקד

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן

רוצה אתר אינטרנט משלך? אתה יכול לעשות זאת כאןwordpress

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.