ג’ורג’ בוש האב, שהציל את יהודי אתיופיה מסודן ומאתיופיה, הלך לעולמו

ג'ורג' בוש האב
בוש האב ורחמים אליעזר. מקור: AAEJ

ג’ורג’ בוש האב, נשיא ה-41 של ארצות הברית, הלך לעולמו בגיל 94. יהי זכרו ברוך. ג’ורג’ בוש האב היה ידיד גדול של יהודי אתיופיה. הוא היה מי שלמעשה הציל את יהודי אתיופיה ועזר להם להעלות לישראל ולהיקלט בה.

כראש ה-CIA, כסגן נשיא, כנשיא, וכנשיא לשעבר, ג’ורג’ בוש האב סייע רבות בהצלה של יהודי אתיופיה מסודן ומאתיופיה ובקליטה שלהם בישראל.

הוא אישית ביקר במחנות המוות בסודן ונתן את האות למבצע “משה”. כאמור, מבצע “משה”, על פי כל הקריטריונים, היה מבצע אמריקאי להצלת יהודי אתיופיה ממחנות המוות בסודן. הוא נוהל על טהרת כוח אדם אמריקאי, כסף אמריקאי ודיפלומטיה אמריקאית.

כשמבצע “משה” הופסק במפתיע ובמכוון והותיר אחריו אלפי יהודים במצוקה, ג’ורג’ בוש האב הטיל על ה-CIA לתכנן ולהוציא לפועל את מבצע “שבא”. וההוראה שיצאה מהבית הלבן הייתה ברורה: “הוחלט להוציא את יהודי אתיופיה הנותרים בסודן. זה יהיה לגמרי מבצע אמריקאי. המשאבים המלאים של ממשלת ארצות הברית עומדים לרשותך.”

“מבצע שלמה” – שבמסגרתו עלו לארץ ישירות מאתיופיה כ-14 אלף יהודים תוך 36 שעות – לא היה קורה בלי העזרה של נשיא ארצות הברית דאז, ג’ורג’ בוש. לולא הנשיא ג’ורג’ בוש, לולא הכסף האמריקאי, לולא דיפלומטיה אמריקאית, ולולא ה-AAEJ, כל אותם 14 אלף יהודים לא היו עולים לארץ.

כאזרח וכנשיא לשעבר, בוש האב סייע רבות לקליטתם של יהודי אתיופיה בישראל. הוא אף העניק 15 מיליון דולר להקמת מרכז מורשת ליהדות אתיופיה בארץ.

על פי המספידים שלו היום, בוש האב היה נשיא דגול.

מה שבטוח הוא שהוא היה איש דגול ואנושי באופן יוצא מגדר הרגיל. הוא היה מושיעם הגדול – ממש כך – של יהודי אתיופיה. היום הם איבדו את הידיד היקר שלהם. יהי זכרו ברוך.May He Rest In Peace.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.