חותם: הכירו את המורה, הכירו את התוכנית

חותם

הכירו את קנובש טללה תגאייה

“המסר שלי הוא תמיד לחפש הזדמנויות שיכולות לקדם ולמנף אותי. לא לוותר גם אם התהליך הוא מורכב ומאתגר, כי אם לא חוויתי אתגר כנראה שהתפשרתי על משהו שאינו תואם את מידותיי. אז תשאפו גבוה כי אתם יכולים. תאמינו בעצמכם ותעשו הכל כדי להתגבר על כל מכשול שניצב בדרככם. זה יהפוך אתכם לאנשים אחראיים, עצמאיים, שאפתניים ומודעים ליכולותיכם.”

קנובש, בוגרת מחזור ז’ של תוכנית חותם, היא בעלת תואר ראשון בהנדסת כימיה. היא עשתה שינוי בחייה וכיום היא מורה למתמטיקה בתיכון.

“לאחר סיום לימודי התואר עבדתי בחברת טבע למשך שבע שנים. החלטתי לעשות שינוי וידעתי שאני רוצה לעבוד במקום שתהיה לי בו השפעה וארגיש שהתרומה שלי משמעותית. לאחר שבחרתי בחינוך מצאתי ש-Teach First Israel – חותם מקדמים ערכים שחשובים לי מאוד: קידום, חיזוק ומתן הזדמנות שווה לתלמידים הנמצאים בפריפריה החברתית-גאוגרפית; הכשרת מורים מקצועיים ואיכותיים המגיעים לתחום החינוך, מתוך שליחות ורצון לקדם את התלמידים שלא הייתה להם הזדמנות אמיתית להצליח במסגרת בה גדלו ולמדו.

“יש משפט שלא אשכח שנאמר לי על ידי תלמיד כיתה י’ שלימדתי במשך חצי שנה. בסוף השיעור הוא אמר: ‘את יודעת? אני לומד מתמטיקה כבר עשר שנים וזו הפעם הראשונה שאני מרגיש שאני מבין וטוב במתמטיקה והכל בזכותך!’ כמובן שהכל בזכותו, אבל הנוכחות שלי והאופן בו תיווכתי לו את החומר גרמו לו להביא לידי ביטוי את היכולות שהיו בו תמיד. התחושה שתלמיד מצליח בניגוד לחוויות קודמות היא התחושה המספקת והמרגשת ביותר.

“אם הייתי יכולה לתת לעצמי עצה לפני שהגעתי לחותם, היא הייתה להגיע מוכנה ופתוחה ללמידה ולהתפתחות. את הולכת לעבור תהליך משמעותי וחשוב עם עצמך וחברייך. את תלמדי להבין את החוזקות והחולשות שלך, ומתוך כך תגלי מהי הדרך החינוכית הנכונה והמדויקת עבורך.”

קצת על תוכנית חותם

חותם היא תוכנית מנהיגות חברתית-חינוכית הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך. אנחנו מאמינים שלכל ילד בישראל הזכות לבחור את עתידו, ללא קשר לרקע ממנו הוא בא.

התוכנית מכשירה אקדמאים וסטודנטים בשנתם האחרונה לתואר, להוראה משמעותית ומעוררת השראה בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, במטרה ליצור קהילה איכותית של אנשי חינוך, מורים מעולים ומנהיגים, הפועלים יחד להובלת השינוי מתוך המערכת.

המתקבלים לתוכנית יעברו הכשרה ייחודית וישובצו כמורים הבאים בישראל בפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות.

כמו כן, הם מקבלים שורה של הטבות ייחודיות, ליווי ותמיכה לאורך כל התוכנית, מלגת קיום ותעודת הוראה באישור המועצה להשכלה גבוהה (המל”ג). הינה פרטים נוספים על תוכנית חותם. 

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.