נבחר בוס חדש לתאגיד לשימור מורשת יהדות אתיופיה

בין מועמדים ראויים רבים, ולאחר בדיקה מעמיקה והתייעצויות רבות, נבחר המנכ״ל החדש לתאגיד לשימור מורשת יהדות אתיופיה. הוא צעיר, רענן, צנוע, שורשי, האנטיתזה הגמור למנכ״לים שאנו מכירים או מדמיינים את המנכ”לים להיות. הוא נבחר בין נבחרים רבים וראויים.

כיאה לצנוע ולאיש מעש, הוא לא מעוניין בפרסום. לא, הוא לא מחפש פרסום. עבורו, התפקיד הוא מעל לכל צורך פרסומי כזה או אחר. הוא מתייחס לתפקיד ביראת כבוד. גם כשניסינו לשמוע את דעתו ולברך על מינויו, הוא היה מיושב ויציב. הוא יודע לשם מה התאגיד הוקם ומבין את גודל האחריות שתרבוץ על כתפיו הצעירות בשנים הקרובות. הוא לא אמר יותר מדי; רק ציין כי טובת הקהילה תהי תמיד בראש מעייניו וכי הוא מוכן לשרת את עם ישראל כפי שעשה זאת בתפקידיו הקודמים. לשרת את הקהילה זה לשרת את עם ישראל, וזו זכות גדולה עבורו. לשרת היא מילת המפתח כאן, הגם שהיא נדירה במחוזותינו אנו.

האם זו התובנה שאליה הגיעו קברניטי המדינה? לבחור בצעירים ערכיים בוגרי תנועות הנוער וקצינים ביחידות קרביות – שעשו דבר או שניים למען החברה והמדינה שבה הם רואים את ביתם הנצחי – לתפקידים ממלכתיים?

לאחר התנסות מרובת השנים עם דור אחר של אנשים הרובצים על אותו כיסא שנים ומעלים גירה, ולאחר כישלונות חוזרים ונשנים למצוא מקום ראוי לישראלים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, נראה שלא היה מנוס אלא לנסות משהו חדש. לאחר ארבעים שנות עלייה וקליטה, דומה שהגעה העת להאמין בצעירי העדה ולתת להם לנהל גם גופים ממלכתיים, שהם לא רק מוקדי קליטה מנווני השכל והשריר. באיחור אופייני לו, נראה שהממסד מבין כי צעירים שיכולים להוביל חיילים אלי קרב למען המדינה, הרי שיכולים גם לנהל עניינים אזרחיים למען הכלל. אם זו המגמה החדשה, הרי שהיא מגמה נכונה ומבורכת.

יש לנו תקוות מהמינוי החדש. זה דור אחר, אידיאולוגי וערכי, מחובר לעבר ולהווה, ורואה את האופק, את העתיד, בצורה נהירה יותר.

אין ספק שהדרך לא תהי קלה. יקומו קומץ אנשים, שיירי האסכולה הישנה, ממרבציהם וינסו להכשילו בתפקיד. אולם צעירי העדה יוכלו להם. והם יעמדו כחומה בצורה נגדם. כי פשוט נמאס; כי פשוט רוצים משהו חדש, אופק אחר. מגיע לנו. זה העתיד שלנו, לא שלהם, ולא נפקיר אותו יותר בידיהם.

יש תקווה. מותר לקוות. קורים דברים טובים לאחרונה. נראה שהשינוי המיוחל קורה וצעירים ישראלים יוצאי אתיופיה בונים את עתידם ואת ביתם בעצמם על יסודות מוצקים יותר. הם מבינים עתה יותר מתמיד שאם אין עבר, הרי שגם אין הווה והעתיד לוט בערפל.

בהצלחה למנכ”ל החדש. בהצלחה לנו.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.