נבחר שגריר ישראל באתיופיה

שגריר חדש לישראל באתיופיה.

לאחר מלחמת גוג ומגוג בין מועמדים ישראלים יוצאי אתיופיה על משרה בכירה זו, נבחר איש משרד החוץ מנוסה לתפקיד חשוב זה.

והמועמדים האתיופים יכולים להמשיך בהרגלם המגונה: לריב אחד עם השני, להשמיץ אחד את השני, ולבלוע את הפסד. כמו תמיד, כאשר שני כסילים רבים, השלישי מרוויח. אלא שבמקרה זה הוא גם הרוויח זאת בזכות.

באמת, איזה סיכוי היה להם לזכות בתפקיד שגריר ישראל באתיופיה?

בניגוד לשגרירה היוצאת, לאף אחד מהמועמדים אין רקע דיפלומטי. רובם ככולם, עסקנים פוליטיים שבינם לבין דיפלומטיה יש קשר מקרי בלבד. מדובר במנכ”לי עמותות זניחות – שגם בהן הם זכו בזכות עסקנותם הפוליטית – ובאנשי תקשורת מהדרג הנמוך ביותר. חלקם עזבו את ניהול ענייני העמותות והלכו לקדם את עצמם על חשבון כולנו. הם עלו לרגל והשתחוו אצל הפוליטיקאים. ותחת שהיה עליהם להציג את הכישורים שאין להם כדי לזכות בתפקיד, הם עסקו בהכפשת המועמדים האחרים. הפוליטיקאים נתנו להם את הכבוד, שמעו אותם, והחליטו: לא מעוניינים בחבורת אנשים שאין להם שום דבר טוב להציע מלבד רכילות זולה.

השגרירה היוצאת, הגברת בליינש זבדיה, הייתה דיפלומטית ותיקה. כאשר חלקינו היה בתיכון לפני כעשרים שנה, היא כבר הייתה סגנית קונסול ישראל בשיקאגו. בחירתה לשגרירת ישראל באתיופיה, רואנדה וברונדי לפני כחמש שנים לא הפתיע איש. הייתה מועמדת ראויה. יש האמורים שייצגה את ישראל בכבוד.

לעומת זאת, למועמדים להחליפה אין שום ניסיון דיפלומטי. נאדה! לכל היותר, הם ניהלו עמותות וגייסו כספים, בעזרת חצאי שפות שהם דוברים, כביכול לרווחת ישראלים יוצאי אתיופיה. אבל אנו יודעים את האמת: הם עשו ועושים זאת לא באמת מתוך הדאגה לרווחת כלל העולים מאתיופיה, אלא כדי לרפד את הכיסא שעליו הם רובצים מזה שנים ארוכות ומעלים גירה.

גם אנשי התקשורת שביניהם לא שונים. הם משדרים את אותו דבר כבר עשרות שנים. מי שינסה לדלות מידע עדכני כלשהו מפיהם, יתקל בשידור מונוטוני ושגוי של חדשות העבר. כאילו חיים בפלנטה אחרת, עוברות שנות אור עד שהחדשה נקלטת באנטנות שעל ראשם.

חניכים קומוניסטים

מדובר באנשים מהאסכולה הישנה, שרובם היו חניכי המשטר הקומוניסטי באתיופיה. אלה אנשים לא מעודכנים, שלא מבינים מושגים, כמו “ניגוד עניינים”, הנפוצים במדינה דמוקרטית. אחרת, איך ראשי העמותות, שבנו קשרים במסגרת תפקידם הציבורי-קהילתי, יכולים להתמודד על התפקיד הממלכתי בעודם בתפקיד במגזר השלישי? איך אנשי תקשורת, שהיו אמורים לבקר את הממשלה ומוסדותיה, יכולים להתחנף לפוליטיקאים לבחור בהם לתפקיד השגריר בעודם בתפקיד העיתונאים?

אלה וגם אלה מאובנים אשר חדלו להתפתח לפני עידן ועידנים, שלא מסונכרנים עם העידן החדש, שחפצים לרבוץ לנצח על הכיסא אותו רכשו בנזיד עדשים הקהילתי.

מאלה נעשה שגרירים? במה חטאנו? להציג את עצמם כמנהיגי העדה ולהשפיל את חבריה במסעות גיוס כספים שהם עורכים כאילו למענם זה דבר אחד; להיות שגריר ישראל באתיופיה זה כבר דבר אחר לגמרי.

על-כן, טוב שנבחר אדם אחר, מנוסה, המכיר את רזי הדיפלומטיה העולמית, למשרת שגריר ישראל באתיופיה. התפקיד יותר מדי חשוב וממלכתי כדי להפקידו בידי חובבנים.

רוצה לבנות אתר אינטרנט משלך? תוכל לעשות זאת כאןwordpress

אתה גם צריך את הכלים האלה

Comments

  1. דסטאו מסלה

    שלום,
    ראשית אינני יודע מי השגריר הנבחר.
    בפוסט הזה אשתף שתי גישות :
    1.”הפכנו לקהילה אובדת עצות”- אתחיל בזה שהשבוע נבחר רב קהילה חדש ליהודי ביתא ישראל וגם ליהודי זרע ישראל במקום הרב יוסף הדנה שכהן שנים רבות בתפקיד. כאשר היהודי הערכי האמיתי ששמר על מסורת אבותיו ביתא ישראל לבין “היהודי הלייט זרע ישראל” שסוגדים לתפיסה החרדית שממילא לא מאמינה ביהודי אתיופיה בכלל, אלא אם כן יסכימו לחיות “יהודים חדשים ע”פ תפיסת עולמם החרדי”.בצער רב אני אומר זאת, כי הקהילה שסוע ומחולקת לשתי סוגים:
    1. סוג הלייט- שקיבל את דין עולם החרדי ושנמצא בתהליך ניכור וניתוק ממשפחתו הגרעין וששטיפת המוח השתלטה עליו עד כדי כך שאין לו תקנה לחזרה בתשובה.,אלא משוכנע שהאמת עימו-כמובן שזו שיטות ממעלה ראשונה.
    1. יהודי ביתא ישראל הערכים- הולכים ומתמעטים כאשר החברה הישראלית ובעיקר החרדית בחוכמה רבה מונעת מאיתנו להתמודד ולזכות במכרזים דוג’: בחירת הראשי לאחרונה מוכיחה זאת, כי אין שום גזרה שחרדי יישא בתפקיד אלא יהודים כשרים שרואים את טובת כלל כל עם ישראל.
    2.סכנת ההתנצרות שמבעבעת לשנות את זהות ביתא ישראל בתוך מדינת ישראל – אני רואה שהמדינה הולכת ומתמלאת בתופעות נוצריים במסווה של יהודיים, ולדעתי זו תהיה הסכנה הקיומית הממשית לעם היהודי והערכי ששמר על מסורת אבותיו במשך 3000 שנה. ופתאום מגיעים לארץ כל מיני מטיפים למינהם שינקו את תורתם מעולם הנצרות הקלאסית ופועלים להשפיע בכל שיטות מתוחכמות שההשכלה מביאה עימה.
    בדרך זו לשכנוע את היהודים ולגרום להם להתנצרות במסווה לדוג’: פרופסור פקרה טולוסה שנמצא בארץ בימים אלה תלמדו ותנסו להבין את איזו בשורה מביא ,אלא רק עוד תחכום לרווחת ולהעשרת הנצרות.
    קול קורא-בוא נרים את הכפפה ונשמור על מסורת אבותינו ולא ניכנע לריגושים או לפלורליזם שמאכלים אותנו השכם וערב.

  2. מולוגטה

    “האסכולה הישנה”..האסכולה הישנה היא היא יהודי אתיופיה ולא מושפעים שזנחו הכול האסכולה החדשה במשרד החוץ תדאג לעצמה לכיס שלה, העדה לא תעניין אותה.בליינש זבדה היא מהאסכולה הישנה..

    נראה שכותב הדעה לא מתמצא הרבה בעדה

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.