שוטר רצח לוחם הלום קרב בשל מוצאו

שוטר רצח
רצה לעשות טוב בעולם, אך העולם התאכזר אליו

שוטר רצח צעיר הלום קרב.

שוטר במשטרת ישראל רצח לוחם הלום קרב בבת-ים כנראה בגלל מוצאו. הנרצח הוא צעיר ממוצא אתיופי, שסבל מהלם קרב שחווה בשירותו הצבאי הקרבי.

למה מדובר ברצח?

הנה הוראות פתיחה באש, שכנראה השוטרים במשטרת ישראל לא מכירים. והוראות אלה נועדו בעיקר לשטחים הפלסטינים. לא לשימוש בתוך המדינה, כנגד אזרחי המדינה.

עדיין, אפילו אם השוטר שירה בהלום קרב הזה היה מקיים את נוהל מעצר חשוד כמו שמקיימים אותו בשטחים, הוא לא היה אמור לרצוח אותו. לא הייתה סיבה לירות על מנת להרוג.

כאשר חייל רואה אדם חשוד עליו לפעול כך:

עצור, עצור, או שאני יורה. עצור, או שאני יורה. אם החשוד לא עוצר, דורכים את הנשק באופן הפגנתי.

אם גם אז החשוד לא עוצר, יורים באוויר כדי להפחיד, להפגין רצינות כוונות, להזהירו שעליו לעצור.

אם גם זה לא עוצר את החשוד, יורים לפלג גוף תחתון, לרגליים, כדי לנטרל אותו שלא יהווה סכנה לאדם כלשהו, ולא כדי להרוג אותו.

אם הירי לרגליים לא עוצר את החשוד מלהוות סכנה, ואם אין דרך נוספת כדי למנוע ממנו לסכן אנשים, ואם יש בידיו של החשוד אמצעים, יכולת ויש לו כוונה אמיתית לסכן אנשים – רק אז יכול חייל, אני מניח גם שוטר, לירות על מנת להרוג.

אדישות פושעת לחיי האדם

במקרה שלפנינו, השוטר ירה בהלום הקרב הזה ופשוט רצח אותו בדם קר. הוא פעל ברשלנות, באופן פזיז, באדישות, ונטל חייו של הצעיר ללא שום סיבה.

משכך הם פני הדברים, אין להוריד את האפשרות שהשוטר רצח את האזרח רק בגלל מוצאו. ידו הייתה קלה מדי. הוא היה אדיש לחיי החשוד, ונטל אותם בקלות יתרה.

אל יתפלא איש אם מחר צעירים ישראלים ממוצא אתיופי ייצאו בהמוניהם להפגין. אם הם ייצא למחות את הירצחו בדם קר של הצעיר הלום הקרב. וכל המאמצים שהמשטרה עושה כדי לקרב את קהילה מתגמדים לעומת מקרי רצח כאלה.

אי-אפשר לשלוח צעירים, בריאים בנפשם, לצבא, להילחם למען המדינה, להפוך אותם להלומי קרב. ובסוף, במקום לעזור להם להחלים, הופכים אותם לאבן שאין לה הופכין ואף למטרות ירי נעות. זה לא מתקבל על הדעת.

Comments

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.