השוטר קסה דורש קסה, האם בצדק?

השוטר קסה
קסה כמו קסה לא יכול לאפשר פגיעה בשמו

השוטר קסה, שבעל כורחו היה חלק בסרט ויראלי שרץ ברשת החברתית זה חודשים רבים, תובע פיצוי על פגיעה בשמו הטוב. האם פעל נכון? אולי כן ואולי לא. נשאיר את זה לשופט ולשיפוט הקורא.

הבה נבדוק את הדברים העיקריים שרואים בסרטון.

“אתה יודע מה השם שלך? מה זה קסה? אתה יודע מה זה קסה? אה? אה? אתה יודע מה זה קסה? אתה יודע מה התרגום של קסה? חמלה, רחמים. זה התרגום.”

תיקון: הפירוש של קסה זה פיצוי, לא רחמים. השוטר קסה דורש קסה היום ממי שלדעתו פגעו בשמו הטוב. ואולי גם על התרגום הלא מדויק של שמו. שכן דם של מלך גיבור זורם במי שנושא את השם קסה.

והינה ההיסטוריה. הרבה אתיופים קרויים קסה על שם קיסר אתיופיה תוודרוס קסה. בעיניהם קסה היה גיבור. בעיני מבקריו, הוא היה ההפך של “רחמן”. הוא היה כוחני, אלים, שחיסל את יריביו ועלה לשלטון בכוח הזרוע.

אולם משום שהעם האתיופי ברובו מעריך כוח, הקיסר הפך לגיבור לאומי. כידוע הקיסר התאבד כאשר חיל המשלוח של מלכת אנגליה, ויקטוריה, הגיע למתחם הקיסר “מגדלה” כדי לשחרר את העצורים המיסיונרים בעלי אזרחות אנגלית. הקיסר עשה זאת כדי לא ליפול בשבי האנגלי. כשהוא ראה שחייליו לא מצליחים לעצור את הכוח המודרני של ויקטוריה, קסה ירה בעצמו מאקדח שהוא קיבל במתנה שנים קודם לכן מאותה מלכה, ויקטוריה. ואקט זה הוסיף לקסה כבוד רב וזיכה אותו בתואר פטריוט.

רוצים לקרוא ספרים טובים? הינה הם. Lost , Body Wash , The Takeover , How Time Moves

הרים ראש, קסה

והינה המשך תרגום הסרטון: “כשאתה עומד כאן, מחפש את אחייך בנשק, אפשר לקרוא לך קסה? לא, אי אפשר. אתה תומך בטרוריסטים האלה? לא, אתה לא. אתה יכול לעמוד מולי כשליבך שותת דם? לא, אתה לא.

“אל תבייש את השם שלך. תתמוך באחייך. אל תתמוך בטרוריסטים אלה, שהרגו את סלומון בשני כדורים עד שהתבוסס בדמו. אתה עומד כאן ותומך באלה?

“קסה? תרים את הראש, קסה. קסה זה גיבור, זה פטריוט גונדרי. קסה, אין לך מה לחבור לאלו. קסה זה שם של גיבור. אין לך מה לעמוד עם האקלקטים האלה, עם הגזענים האלה, שהורגים את אחינו, ולהיאבק.”

מה המשמעות של הקריאות האלה? משאירים לקוראים לפרש, להבין לבד את המשמעות.

לנוכח הדברים האלה, השוטר זע באי נוחות. מביט ימינה ושמאלה כמחפש עזרה. אפילו הצופה חש אי נוחות כשהוא רואה את השוטר במצב זה.

למען האמת, לא ברור למה השוטר קסה הועמד במצב זה. הרי לא מדובר כאן בתוודרוס קסה, קיסר אתיופיה הכול-יכול. קסה הישראלי הוא שוטר זוטר, שבסך הכול רוצה לפרנס ולהתפרנס. יש משהו לא הוגן בהתנפלות עליו. יש משהו לא הגון בלדרוש ממנו לאבד את מקום עבודתו.

לכן, אם קסה חש שפגעו בשמו הטוב, זכותו לדרוש פיצוי על כך. קסה כמו קסה וכמו כל אדם הגון אחר לא יכול לאפשר פגיעה בשמו ובכבודו.

כל מה שרואים בסרטון היה דבר מיותר, התלהמות מיותרת. לפעמים צריך לעצור רגע, לחשוב. לא צריך להסתנוור מההילה הפיקטיבית, המדומה, שהעולם הווירטואלי מציע. צריך לרדת לקרקע, למציאות.

אבל אם מאפשרים לפיל תועה ומבולבל להשתולל בחנות חרסינה, אי אפשר לצפות שלא יישבר שום דבר בחנות.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.