הג’ונגל האמיתי בתחנת כיבוי האש ברחובות

הג'ונגל האמיתי
חוצפה שאין לה גבולות. הכבאי עם הביצה על הראש

הג’ונגל האמיתי קיים דווקא כאן.

רק בימים האחרונים נחשפנו למספר מקרי גזענות. בין היתר, בית ספר בירושלים לא קיבל ילדים ממוצא אתיופי, גן בבאר שבע הפריד ילדים ממוצא אתיופי מיתר הילדים בגן, והמקרה המזעזע בתחנת כיבוי האש ברחובות.

וכמעט בכל המקרים מדובר בכיסים מסוימים של קבוצות של אנשים שאפשר לאפיין אותם במדויק. אלה קבוצות שוליים, שחיים על-פי תפיסות מתקופת ימי הביניים. אי-אפשר להגיד שזה עם ישראל. רוב רובו של עם ישראל תומך ומקבל את יהודי אתיופיה.

במקרה האחרון, מפקדי תחנת כיבוי האש ברחובות פגעו, פיזית ונפשית, בלוחם אש והפקירוהו לבד, פצוע. וזאת, רק בגלל מוצאו, רק בגלל צבע עורו. וזאת, כדי להגן על חברם האחר.

והרי זהו הג’ונגל האמיתי בו רק המשתייך לעדר שורד, והבודד נטרף. זהו הג’ונגל האמיתי והיחיד במקרה שהתרחש בתחנת כיבוי האש ברחובות. החמולה תקפה את הלוחם והשאירה אותו לבד בשדה הקרב רק בשל מוצאו.

הג’ונגל האמיתי, במה הדברים אמורים?

אחד המפקדים תקף באופן אלים וברברי הלוחם בתחנה: שבר ביצה על ראשו, זרק נעלים לעיניי חבריו והשפיל אותו עד עפר. ואם לא די בכך, הוא דיבר אליו כמו שדיברו בימים החשוכים ההם של ימי הביניים: ״תגידו תודה שהביאו אתכם מהג׳ונגל, ספק אם אתם יהודים״.

והחברים? מלבד אחד שניסה להגיד משהו לטובת המותקף, כולם שתקו ולא נקפו אצבע. לא היה להם את האומץ המוסרי ואת המצפון לעמוד לצד חברם המותקף. אולי הם גם פחדו, אולי אלה חוקי הג׳ונגל הנהוגים במקום, אולי זוהי תרבות המקום, אולי זה בגלל צבע עורו של המותקף. אבל גם הם צפו במתרחש בשוויון נפש ולא עשו דבר כדי לבוא לעזרתו.

הג’ונגל האמיתי, אז מי בדיוק התנהג כמו בג׳ונגל?

לוחם האש – לוחם אמיתי, שקול, מאופק, יוצא יחידה מובחרת בצה״ל, בוגר אינטיפאדה השנייה, מבצע ״חומת מגן״, מלחמת לבנון השנייה ועוד – לא הגיב באותה מידה לאלימות הקשה שהופנתה אליו על ידי התוקף. הוא התאפק, הלך, ניקה עצמו, ודיווח למפקד על המקרה בתקווה שהלה יטפל כמצופה ממפקד, ממנהיג של אנשים.

אלא שהמפקד התברר כחבר בחמולה ותו לא. באחד הימים, ללא התראה מוקדמת, מפקד התחנה קורא למותקף לסור למשרדו. ופתאום המותקף מוצא את עצמו יושב מול חמישה מפקדים, כולל התוקף עצמו, שתוקפים אותו בשאלות הפחדה מכל עבר. וזאת כדי להניא אותו מלהוציא את הסיפור החוצה ומלבקש סעד מגורמי אכיפה אחרים מפני האלימות הפיזית והמילולית שהופנתה כלפיו בתחנה.

הג'ונגל האמיתי

הלוחם סירב לקבל את התכתיב. והחמולה החליטה להאשים גם אותו, את הקורבן, במה שהתרחש. בשלב זה כבר היה ברור למותקף כי החמולה כולה התגייסה כדי להגן על התוקף ולהפקיר אותו, את הקורבן, ולהופכו לשעיר לעזאזל. משלא הצליח להניא את הקורבן מכוונותיו, המפקד החליט להוציא מכתב לתיקו האישי של הקורבן, כי, כידוע, ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה.

על אף הלחץ האדיר שהופעל עליו מצד החמולה, הלוחם לא התכופף. ולכן, כאקט הפחדה נוסף, החמולה החליטה להעביר את הלוחם לתחנה אחרת, והמשיכה בניסיונות שכנוע נוספים.

והלוחם שוב לא נרתע. הוא הלך למשטרה והגיש תלונה נגד התוקף על האלימות, ודיווח לגורמי אכיפה אחרים על ההתנהגות הגזענית כלפיו. כי גזענות, לידיעת כל הגזענים, היא עבירה על החוק.

הג’ונגל האמיתי, מסע ההפחדה החשוך

הג'ונגל האמיתי

מסע ההפחדה לא מסתיים כאן. חמולת כיבוי האש ברחובות כעסה על כך שהוא הגיש תלונה נגד התוקף. היא דרשה מהקורבן לבטל את התלונה. אחרת הם יפעילו את החברים שלהם במשטרה.

והלוחם, אמרנו, הוא לוחם שקול ומאופק. הוא הגיש את התלונה אחרי ששקל את העניין בכובד ראש – לאחר שמפקדיו כשלו בתפקידם ולא טיפלו בעניינו, לאחר שהחמירו את המצב בכך שהאשימו אותו, את הקורבן, באותה מידה. זה כמו בשאלה המוסרית הידועה: הרצחת וגם ירשת? הרי זהו הג’ונגל האמיתי. ולכן, לא היה מנוס מלהגיש את התלונה. היא הייתה הדבר היחידי הנכון לעשות בנסיבות העניין.

האירוע נמצא עתה בטיפול הרמות הגבוהות ביותר של המערכת. ונראה מה תהינה התוצאות. נראה איך ״החברים״ של התוקף במשטרת רחובות יטפלו בתלונה. איך נציב מערך כיבוי והצלה הארצי יטפל בלוחם אש הפצוע שחבריו הפקירוהו לבד בגלל מוצאו.

והרינו לפנות ללוחם האמיץ: אנחנו איתך. רוב עם ישראל איתך. אנחנו גאים בך. היית שקול, פעלת נכון לנוכח האלימות והבורות שהופגנה כלפייך. אנחנו יודעים איך זה היה עלול להיגמר לולא פעלת בשקול דעת מופתי כפי שפעלת.

הרים ראשך, גיבור. אל תיפול רוחך. הישאר זקוף ואיתן. ואולי הפסוק המתנוסס בתחנת הכיבוי נכתב עלייך ועל שכמותך: “כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ״.

תשתפו, כדי שכל אחד ואחת שקורה להם דבר כזה ידעו איך להתמודד איתו. דעו: גם להכי חלש בג’ונגל יש כוח.

רוצה לבנות אתר משלך גם בחינם? עשה זאת כאן:wordpress

כבר יש לך אתר? אתה צריך את הכלים האלה כאן:

זה כל כך קל ופשוט. בהצלחה!

Comments

  1. אלמוני

    כל כך לא נכון מכל כך הרבה היבטים שונים
    כמישהו שמכיר את כל הנפשות הפועלות בסיפור.. התחנה לא גזענית וגם ה”קורבן” אומר משפטים על עדות אחרות! זו תחנה כל כך משפחתית וחמה שכל דבר שיצא החוצה הוא עקום, נשמעו רק חלקי משפטים והוצאו מהקשרם.. הכוונה איבדה את מקומה! חבל שתחנה שלמה נראית כלפיי חוץ מה שהיא בהחלט לא! מוזמנים להגיע ולהתרשם.. אין אחד שמקבל יחס מועדף מהאחר.. פשוט חבל!
    לגביי הקורבן.. צודק בכך שנהגו כלפיו באלימות מסוג שהוא וזה עבר בצורה שקטה ולא נעשה עונש לפוגע.. אבל לדעתי תלונה עושה את שלה אז העונש יגיע בטוח!

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.