נבחרה הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של אתיופיה

הנשיאה הראשונה
בשם האימהות של אתיופיה

נבחרה הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של אתיופיה. וזה בהתאם למהפכה שמקדם ראש ממשלתה החדש של אתיופיה, ד”ר אביי אחמד בן ה-42. היא הפצירה בפני שומעיה: “בשם האימהות, שהן הראשונות לסבול מהיעדר השלום במדינה, אני מפצירה בכולכם לשמר את השלום במדינה שלנו”. 

הדיפלומטית הוותיקה, השגרירה סהלה וורק זאודה נבחרה אתמול לנשיאה בפעם הראשונה בהיסטוריה של אתיופיה ברוב גדול של חברי הפרלמנט האתיופי. והיא עכשיו תהיה האישה הראשונה היחידה שעומדת בראש המדינה ביבשת אפריקה. לאחר השבעתה, היא הבטיחה שתעבוד קשה כדי להפוך את השוויון המגדרי למציאות באתיופיה.

בחירתה לנשיאה באה בעקבות התפטרותו המפתיעה של הנשיא הקודם, ד”ר מולטו טשומה. תפקיד הנשיא באתיופיה הוא כמו תפקיד הנשיא בישראל. הוא תפקיד טקסי ולא ביצועי.

אביי אחמד
ראש המהפכה, ראש ממשלה אתיופיה הצעיר

הנשיאה הראשונה והחדשה שירתה את מדינתה בתפקידים שונים. בין היתר, היא הייתה שגרירת אתיופיה בסנגל ובג’יבוטי. היא גם מילאה תפקידים מגוונים באו”ם. בין היתר, היא עמדה בראש משימת שלום מטעם האו”ם ברפובליקה מרכז אפריקנית, והיא הייתה נציגת האו”ם באיחוד האפריקאי.

הרבה משבחים את בחירתה של אישה למשרה בכירה זו באתיופיה. ראש לשכת ראש הממשלה האתיופי, פצום ארגה למשל, צייץ בטוויטר כך: “בחברה פטריארכלית כמו שלנו, מינוי אישה לראש מדינה לא רק קובע את הסטנדרט לעתיד, אלא גם מנרמל את הנשים כמקבלי החלטות בחיים הציבוריים.”

נראה שיד ראש הממשלה הליברלי החדש של אתיופיה, ד”ר אביי אחמד, בבחירתה של השגרירה סהלה לנשיאה הראשונה של אתיופיה. ד”ר אביי אחמד הוא התומך הנלהב ביותר בקידום נשים בכלל ובשילובן בשירות הציבורי בפרט. חצי משרי הקבינט החדש שלו הן נשים. כבר בנאום ההשבעה שלו הוא דיבר על תפקידן החשוב של נשים בפיתוחה של אתיופיה. הוא הזכיר את אימו שניבאה כבר כשהוא היה בגיל שבע שהוא יהיה ראש המדינה הזו. הוא הודה לאשתו וציין שהיא החליפה את אימו כאישה החשובה בחייו.

לכן, מינוי אישה לנשיאה הראשונה של אתיופיה היא חלק מהמדיניות של ראש הממשלה החדש והאהוב של אתיופיה. זו המהפכה שהוא עושה מאז שנבחר לתפקיד בחודש אפריל השנה.

לצד הסיכונים מצד כוחות הרשע במדינה, ישנם סיכויים גדולים להצלחת המהפכה במדינה הענקית וההיסטורית הזאת. הרינו לאחל הצלחה בדרכה החדשה.

הנשיאה עם השגרירה שלנו לשעבר באתיופיה, השגרירה בליינש זבדיה.
הנשיאה סהלה עם השגרירה שלנו לשעבר באתיופיה, השגרירה בליינש זבדיה

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.