אברה מנגיסטו: מכתב בקשה לשחרורו מהשבי בעזה

אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו
אברה חוצה את הגבול לעזה

הבהרה: המכתב הבא הוא יוזמה של האתר האוטוריטה בלבד. וזאת כחלק מהמאמץ להביא את מצבו של אברה מנגיסטו, המוחזק בידי השליטים בעזה, לתודעת הציבור הרחב. הוא לא נכתב בתיאום עם משפחת מנגיסטו או מי מטעמם.

*Read the English version here

לממשלת עזה
שלום רב,

הרינו לפנות אליכם בעניין אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי החולה שמוחזק אצלכם מזה יותר מאלף ימים.

אנו בטוחים שאתם מארחים אותו בהתאם לתרבות האירוח הנהדרת שלכם ונוהגים בו על-פי ערכי האסלאם הנעלים. זאת בדיוק כפי שאתיופיה, שממנה באו הורי אברה, אירחה את חסידי הנביא מוחמד בזמנים קדומים.

עם זאת, אברה מנגיסטו צריך להיות עם משפחתו, בסביבה הטבעית שלו. יתרה מזאת, אנו סבורים שאין שום סיבה שתחזיקו בו בניגוד לרצונו ובמצבו הבריאותי העדין.

לכן אנו, אזרחים פשוטים שאיבדו אמון בפוליטיקה ובפוליטיקאים, פונים אליכם ומבקשים לשחרר את אברה מנגיסטו. וזאת מהטעמים הבאים:

1. ממשלת ישראל לא תשלם עבור שחרורו, כי הוא לא גלעד שליט. גלעד שליט היה חייל בתוך כלי המלחמה המוגן ביותר בעולם. הוא היה בפעולה קרבית, מטרים ספורים מהגבול, נשקו המשוכלל מכוון אליכם. ושלפתם אותו מהטנק המוגן ביותר שלו בפעולה צבאית אותה ראיתם כלגיטימית.

2. אברה מנגיסטו, לעומת זאת, היה אזרח חולה, תשוש נפשית ופיזית, חשוף לכל מפגעי החברה. כשחצה את הגבול לא היה מודע למעשיו. עשה זאת לא כפעולה התקפית, לא כדי להפר את הריבונות שלכם, ולא כדי לפגוע בכבודכם הלאומי.

3. אזרחי ישראל ויתרו על אברה. גלעד שליט היה הילד של “כולנו”, של כל החברה הישראלית. אברה הוא רק הילד של אמו ואביו. אין לו גדודים של פעילים עם תקציב בלתי מוגבל, שיפעילו את השפעתם על הממשלה כדי שזו תשלם את המחיר שאתם דורשים עבור שחרורו.

4. אברה מנגיסטו גם לא מחזיק באזרחות של מעצמה אירופית כמו שגלעד שליט החזיק. אין לו נשיא מעצמה אירופית שיפעיל השפעתו על דעת הקהל העולמית והמקומית למענו.

5. אין ביכולת המשפחה להניע מהלכים כדי להפעיל לחץ על הממשלה. מדובר במשפחת מהגרים, החייה בשולי החברה הישראלית.

6. משפחת מנגיסטו סובלת וכואבת. מצבה הדרדר מאז שבנה חצה את הגבול. אי הוודאות לגבי מצבו והגעגועים אליו קשים מנשוא.

אדונים נכבדים, איזה צורך פוליטי, צבאי או אסטרטגי יש לכם בהחזקת אברה, שהופקר לגורלו אפילו על ידי ממשלתו?

1026 ימים שאברה לא ראה את משפחתו האוהבת. כבר 1026 ימים שממשלת ישראל לא נוקטת בצעד ממשי כדי להחזירו הביתה. לכן, דומה שרק אתם, הממשלה הריבונית בעזה, יכולים להחזירו לחיק משפחתו.

אנו מבקשים מכם, בכל לשון של בקשה, לשחרר את אברה מנגיסטו. רחמו עליו. רחמו על משפחתו. אנא הבינו את המצב בכללותו ואת מצבו האומלל, ועשו מחווה אנושית זו. יש לאל ידכם לשים סוף לסבלו ולסבל המשפחה.

הביאוהו למחסום ארז. תבוא המשפחה, ללא ראש הממשלה, ללא אלוף הפיקוד, ללא מסוקים ורכבי שרד כמו בשחרור שליט. הם אנשים פשוטים. אם צריך, הם יבואו ברגל לשם כדי לקבל את בנם יקירם מידיכם.

אם תעמדו לצד החלש והחולה, תתוגמלו בידי אללה הרחום. בשל מעשה הומניטרי כזה, תזכו להערכתם של האנשים הפשוטים והחלשים בכל מקום. אם תחזירו את מנגיסטו, תיזכרו כמי שהצלתם אדם חולה, שהופקר בשל היותו אברה מנגיסטו.

Comments

    1. Gil elias

      الي حكومة غزة،
      وبعد السلام،

      نتوجه إليكم برسالتنا هذه فيما يتعلق بأبره منقستو، المواطن المريض المأسور بطرفكم ما يقارب الألف يوم.
      نحن متأكدون إنكم تستضيفوه طبقا لثقافة الضيافة الكريمة التي تتمتعون بها وانكم تعاملونه بناءاً على القيم الإسلامية النبيلة. وهذا بالضبط ما فعلته اثيوبيا التي أتوا منها والديه حيث استضافت النبي محمد صلى الله عليه. وسلم في الماضي.
      ولكن مع ذلك أبره منقستو يحتاج ان يكون مع عائلته وحول بيئته الطبيعية. ونحن نعتقد ان ليس هنالك سبب يدعوكم الي أسره ضد إرادته رغم حالته الصحية المتدهورة.

      نحن كمواطنون بسطاء فقدنا الإيمان بالسياسة والسياسيين، نتوجه إليكم ونطلب منكم إطلاق سراح أبره منقستو وذلك للأسباب الآتية:

      حكومة اسرائيل لا تدفع شيئا مقابل إطلاق سراحه، لأنه ليس جلعاد شاليط. جلعاد شاليط كان جنديا داخل اداة حربية الأكثر أمانا بالعالم، وهو كان بمهمة مكافحة على بعد أمتار معدودة من الحدود، سلاحه المتطور كان موجه إليكم. لقد سحبتموه من الخزان الأكثر حماية في عملية عسكرية رأيتموها شرعية. في المقابل، أبره منقستو كان مواطنا مريضاً، مختل ذهنياً وبدنياً، معرض لكل مخاطر المجتمع. لم يكن على علم بأفعاله عندما عبر الحدود هو لم يفعل ذلك من دافع نشاط هجومي و ليس للمساس بسيادتكم وكرامتكم الوطنية. مواطنوا إسرئيل تخلوا عن أبره منقستو. جلعاد شاليط كان ابننا “جميعاً”، ابن كل المجتمع الاسرائيلي. بينما أبره منقستو فقط ابن لأمه وأبيه. ليست لديه كتائب من النشطاء والمدافعين الذين لديهم ميزانية غير محدودة للضغط والتأثير على الحكومة لدفع ما تطلبونه مقابل إطلاق سراحه. كما ان أبره منقستو لم يحمل جنسية احدى دول القوة الأوروبية العظمى والتي كان يحملها جلعاد شاليط. ليس لديه رئيس من القوة الأوروبية حتى يؤثر على الرأي العام العالمي والمحلي من اجله. ليس بامكانية عائلته القيام بأي شئ للضغط على الحكومة. نحن نتحدث عن أسرة مهاجرين التي تعيش في هامش المجتمع الاسرائيلي. عائلة أبره منقستو تعاني وتتألم. وضعهم بدأ يتدهور منذ ان عبر أبره منقستو الحدود. عدم اليقين حول وضعه والشوق اليه قاسيان ولا يُطاق.
      السادة الأعزاء، اي ضرورة سياسية، عسكرية أو استراتيجية يدعوكم الي أسر أبره منقستو الذي تخلت عنه حكومة اسرائيل؟
      ١٠٢٦ يوماً لم يرى أبره منقستو عائلته التي تحبه. ١٠٢٦ يوماً لم تقم حكومة إسرئيل باي خطوة جادة من اجل ارجاعه الي داره. وبالتالي أنتم الوحيدون، الحكومة ذات السيادة في غزة التي يمكنها إطلاق سراحه وإرجاعه الي عائلته.
      نحن نرجو منكم بكل لسان الرجاء الي إطلاق سراح أبره منقستو. استرحموه. استرحموا عائلته. الرجاء افهموا الوضع العام ووضعه الشخصي المتدهور، شكلوا تلك اللفتة الانسانية. ضعوا حدا لمعاناته ومعاناة عائلته.
      اقتادوه الي حاجز أرز. ستأتي عائلته، بدون رئيس الوزراء، بدون قائد المنطقة، دون طائرات هيلكوبتر وعربات كما كان في خالة جلعاد شاليط. انها عائلة بسيطة. اذا لزم الامر، سوف يأتون مشياً على الأقدام لإستقبال ابنهم الغالي من ايديكم.

      إذا وقفتم الي جانب الضعيف والمريض فسيكافأكم الله الرحمن الرحيم. بفعل عمل إنساني كهذا، سوف تحصلون على التقدير من البسطاء والضعفاء في كل مكان. اذا أعدتم أبره منقستو، تذكروا كما وأنكم أنقذتم مريضاً الذي تخلو عنه فقط لأنه أبره منقستو.

  1. אבאי עמאן

    מקווה מאוד שהמכתב הזה הגיע גם לאנשים הנכונים ויעשה שינוי ביתייחסותם לעיניין אברה מנגסטו

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.