בניה היפים של אתיופיה, המכונים קבוצת למא

בניה היפים של אתיופיה – ראש ממשלת אתיופיה, ד”ר אביי אחמד עלי וסגנו, דמקה מקונן. בין ביקורו החטוף בישראל ובין ביקורים רבים באירופה, אביי אחמד עלי מוצא זמן גם לביקורים בתוך אתיופיה.

הינה תמונה של ראש הממשלה וסגנו בליבוש מסורתי של אחת העדות של אתיופיה.

בניה-היפים-של-אתיופיה
Photo credit: Office of the Prime Minister – Ethiopia

הביקור של ד”ר אביי אחמד עלי בישראל היה חטוף. הוא הגיע לארץ יום לפני התאריך הקבוע. הוא הגיע בשבת במקום ביום ראשון. ולכן לא הייתה קבלת פנים רשמית בנמל התעופה על ידי נציגי הממשלה, כי ראשי המדינה לא יכולים לעשות זאת בשבת. הוא התקבל רק על ידי נציגי שגרירות אתיופיה בישראל.

לכל הדעות, זו התנהגות מוזרה של ראש מדינה מכובדת.

קבלת פנים רשמית נערכה לו יום למוחרת במשרד ראש הממשלה הישראלי בנוכחות שרים, חברי הכנסת ומכובדי העדה האתיופית, כולל אימו של אברה מנגיסטו.

Photo credit: Office of the Prime Minister – Ethiopia

יוצאי אתיופיה רבים ציפו שד”ר אביי אחמד יקיים מפגש איתם, אך הוא בחר להתעלם מכך. ותחת זאת, הוא קיים ריאיון טלוויזיוני בערוץ ה-IETV המלטף. בריאיון ד”ר אביי העביר את המסר שהוא רצה להעביר: ראש ממשלת ישראל הוא מנהיג גדול; הם משתתפים פעולה בהרבה תחומים; וישראלים יוצאי אתיופיה צריכים לאהוב את מנהיגי המדינה ולשתף איתם פעולה. זה רוח הדברים שלו.

ד”ר אביי אחמד הגיע לישראל מלווה בשר החוץ, גדו אנדארגצ’או, ושר הביטחון, ד”ר למא מגרסה. אלה הם ראשי Team Lema, אותה קבוצה שתכננה את המהפך השלטוני באתיופיה והביאה ברכה לארץ השסועה הזאת. קבוצה זו, בעיני אתיופים רבים, מייצגת את בניה היפים של אתיופיה.

ד”ר אביי אחמד הגיע לישראל לאחר סיור ארוך באירופה. שם בין היתר, הוא נכח בטקס הענקת הפרס לשלום הגרמני – The Hessian Peace Prize – שהוענק לו על מאמציו להשכין שלום בארצו ובאפריקה כולה. זהו הפרס הבין-לאומי השני שד”ר אבי זוכה בו, לאחר שהוא זכה בפרס אונסק”ו לשלום השנה.

אין ספק שד”ר אביי אחמד מביא רוח חדשה לאתיופיה וליבשת אפריקה.

עם זאת, לאחר רצח מנהיגי אמהרה ואנשי צבא נוספים, כולל רמטכ”ל צבא אתיופיה, והניהול הכושל והמבולבל של האירוע, אתיופים רבים מאשימים את ד”ר אביי אחמד בתכנון אותו אירוע. וזאת, הם טוענים, כדי לרצות קבוצה אתנית מסוימת.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.