ההחלטה להעלות 2000 עולים – שונה היא מקודמותיה?

ההחלטה
קרדיט צילום: שלומי אמסלם, לקוח מעמוד פייסבוק של שרת הקליטה פנינה תמנו

ההחלטה. השבוע התבשרנו על החלטת ממשלה להעלות 2000 עולים מאתיופיה עד סוף שנת 2020. על פניו, זוהי בשורה משמחת לכל מי שתומך בעלייה מאתיופיה – כי יש גם שני עיתונאים עילגים ועוד אדם עדתי, שמתנגדים לעלייה הזאת. אבל נעזוב אותם לטפל בשנאה העצמית שלהם. זו בשורה מעולה ל-150,000 יוצאי אתיופיה האחרים.

למה החלטה היא בשורה טובה? ראשית, יש לה תאריך יעד, עד סוף השנה הנוכחית, שמסתיימת עוד פחות מארבעה חודשים. שנית, הפעם מעורבים בה ישראלים יוצאי אתיופיה מביני עניין. השרה פנינה תמנו-שטה דחפה את העניין בכל הכוח, אולי גם קיבלה תמיכה מסגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן. שלישית, יש התחייבות ל-2000 עולים, ולא למאות בודדות כמו בפעמים הקודמות. רביעית, הסיטואציה הפוליטית הקיימת עשויה להביא למימוש החלטה הזאת. הפעם זו לא החלטה של רק מפלגת השלטון שכשנוח לה מימשה את החלטות, אלא גם של מפלגה אחרת שמרכיבה את הקואליציה. אם צריך, אפשר לאיים באי תמיכה בהחלטות אחרות של הממשלה ואף להימנע בפועל בלי לחטוף סנקציה כלשהי.

ספרים לקרוא:

Celebrity Authors’ Secrets ,How Times Moves, Lost, Nova Igniter, The Takeover, Witchcraft Second Degree

למה עוד החלטה הזאת היא בשורה טובה?

הרי היו עשרות החלטות למען יוצאי אתיופיה לאורך השנים שלא יצא מהן כלום. מי שיודע יודע שבמדינת ישראל החלטות לחוד וביצוע לחוד, אם אין לך מישהו שישב על השיבר ודואג לביצוע של החלטות. יוצאי אתיופיה לא היו שם, ומי שהיו – היו אימפוטנטים חסרי עמוד שדרה וידע בסיסי, שרק דאגו לעצמם. הם היו חבורת מטומטמים שהמיטו אסון על קהילה שלמה לאורך השנים בגלל שלא הייתה להם את הראייה הרחבה מלבד האינטרס הצר שלהם. לכן, בגלל החלטות רבות לטובת הישראלים יוצאי אתיופיה כביכול, החברה הישראלית מאמינה שהעולים שודדים את המדינה שלהם, שהם הקימו בדם וביזע. אבל מי שיודע יודע – העולים לא קיבלו שום דבר מהותי, כי החלטות לחוד וביצוע לחוד. להפך, החלטות האלה יצרו להם, לעולים, במכוון ובזדון, שם רע, שם של טפילים שמוצצים את המדינה. בפועל – כלום.

הפעם יש תקווה. וזו הסיבה העיקרית למה החלטה הנוכחית היא בשורה טובה. בניגוד להחלטות העבר שלא היו מגובות בתקציב, במקורות התקציב, הפעם החלטה מגובה בתקציב. השרה תמנו דאגה לך. התקציב להעלאת 2000 עולים מצוי בתוך התקציב הגדול של 11 מיליארד שקלים שהממשלה קיבלה לכיסוי הוצאות עד סוף השנה הזאת.

עכשיו נותר רק לבצע. יש לכל הגורמים פחות מארבעה חודשים להכין את הכול ולהביא את העולים. יעמדו בזה? יש גם כאן תקווה. בראיונות לתקשורת, השרה תמנו נשמעת נחושה לבצע את ההחלטה. היא אומרת – ואנחנו מאמינים ותומכים, עד שיוכח אחרת. נראה שבניגוד לאחרים, היא מבינה דבר אחד או שניים בפוליטיקה ובמנטליות הישראלית. הגישה שלה בהחלטה הזאת יכולה להעיד על כך: היא דאגה להחלטה עם תקציב.

ואכן הכול יקום וייפול על הביצוע. על השרה ועל כל הגורים הנוגעים לדבר להתעקש על כך. תקוות כל יוצאי אתיופיה, למעט אותם שלושה דגנרטים, היא שהשרה תצליח במשימה הלא פשוטה הזו.

על המדינה לשים סוף לסאגה הכואבת הזאת. כל הטיפול בסוגיה עד כה לא הוסיף לה כבוד. אולי השרה תמנו תוכל לסייע למדינת ישראל לראות את הדברים אחרת ולפעול לפתרון הבעיה אחת ולתמיד.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.