עו”ד דוד אבטה מונה לתפקיד משנה למנכ”ל במשרד העלייה והקליטה

עו"ד דוד אבטה
צילום: נועה שפר יאיר

עו”ד דוד אבטה מונה למשנה למנכ”ל במשרד העלייה והקליטה. ובכך הוא הפך לישראלי יוצא אתיופיה היחיד במשרה בכירה זו במגזר הציבורי נכון להיום. זהו המינוי המקצועי והראוי ביותר עד כה, ואחד ההישגים החשובים לא רק עבורו אישית, אלא גם עבור כל הישראלים יוצאי אתיופיה. הם מתחילים לתפוס את מקומם הראוי בחברה הישראלית – לאט אבל בטוח, ברוח הפתגם האתיופי: ቀስ በቀስ እንቁላል በግሩ ይሄዳል (לאט-לאט הביצה תתהלך על רגליה).

איך הדבר התאפשר? כידוע, פנינה תמנו מונתה לשרת העלייה והקליטה, הישג אדיר והיסטורי כשלעצמו. והיא ממנפת הישג זה כדי לשבור את תקרות הזכוכית לצעירים ישראלים יוצאי אתיופיה נוספים. לכן היא מינתה את עו”ד אבטה לתפקיד הנעלה במשרדה והדהדה את ההישג במילים אלה: “במינוי הטבעי והמתבקש של עו”ד דוד אבטה, אנו מתקדמים צעד נוסף בייצוג ההולם בדרג הבכיר בשירות המדינה. המינוי הראוי של אבטה הוא סמל לניפוץ תקרות זכוכית וסימן לפתיחת דלתות בעבור סקטורים שונים למען גיוון ושוויון בתעסוקה בכלל ובעמדות מפתח בפרט”.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה לא רק שרוצה לנפץ את תקרות הזכוכית לצעירים מוכשרים אחרים, שלא הייתה להם אפשרות אפילו להתקרב לתקרת הזכוכית שהחברה הציבה להם, אלא גם להוות דוגמה למשרדי ממשלה נוספים: “זכות גדולה עבורי למנות את עו”ד דוד אבטה לתפקיד משנה למנכ”ל המשרד בראשותי, בתקווה גדולה שכך יעשו גם שרים אחרים בממשלה. המינוי של אבטה משמעותי לא רק למען קידום הייצוג ההולם, אלא גם כמודל להרחבת הגיוון במשרדי הממשלה השונים כחלק מתפיסת קידום איכות ההון האנושי. חברה מגוונת יותר היא חברה מוסרית וטובה יותר. נפלה בחיקי ההזדמנות להוביל לשינוי ראוי ורצוי בישראל 2020”. ברוח זו, אולי בקרוב נשמע על מינויים חדשים של בני העדה גם במשרד החוץ.

עו"ד דוד אבטה

עו”ד אבטה הוא האיש שיכול לסייע לה להביא את השינוי המיוחל, שישראל זקוקה לו בשנת 2020. כפי שהיא אומרת, “ניסיונו הרב, לצד מיומנויותיו האישיות של אבטה, יתרום לחיזוק המענים והשירותים שניתנים על ידי המשרד לרווחתם של כל העולים… יחד נעמוד במשימה ונכפיל את התוצאות בשטח…”.

עו”ד דוד אבטה: “אני מודה לשרה פנינה תמנו שטה ולמנכ”ל המשרד מר חביב קצב על האמון וההזדמנות. לאחר תקופה משמעותית של עבודה עם קהילות ישראל בחברה למתנ”סים, זו זכות גדולה עבורי להצטרף לצוות משרד העלייה והקליטה ולהתמודד מול האתגרים שמעמידה לנו התקופה המורכבת שבה אנו נמצאים. אין לי כל ספק כי הגעתם של אלפי עולים חדשים ארצה וקליטתם בקהילות ברחבי ישראל היא אחת מהמשימות המשמעותיות ביותר במדינה… בנימה אישית יותר, כילד שעלה בגיל 9 עם משפחתי, אני זוכה להגשים חלום. עבורי זו סגירת מעגל משמעותית מאוד.”

ספרים לקרוא:

Celebrity Authors’ Secrets ,Body Wash ,How Time Moves, Nova Igniter, Lost, Witchcraft Second Degree

הישגיו המקצועיים

עו”ד דוד אבטה כיהן כראש מטה מנכ”ל החברה למתנ”סים וחבר הנהלה בה. החברה הממשלתית מפעילה 192 מרכזים קהילתיים בפריסה ארצית ומגוון פרויקטים חברתיים המיועדים לכלל האוכלוסייה הישראלית בכל שכבות הגיל.

לפני כן, הוא עסק בעריכת דין בתחום הליטיגציה המסחרית במשרד עורכי דין גדול בתל אביב. את דרכו המשפטית החל במשרד המשפטים כעוזר המנכ”ל ובהמשך בהתמחות במשרד עורכי הדין אגמון ושות’ רוזנברג הכהן ושות’.

עם שחרורו מצה”ל, עו”ד אבטה ניהל את תוכנית המנהיגות לבני ובנות נוער יוצאי אתיופיה ובכלל את תחום ישראלים יוצאי אתיופיה בתנועת בני עקיבא ברמה ארצית: בסניפים, בשכונות, במרכזי קליטה ובבתי ספר. במסגרת תפקידו זה, דוד הוביל אחריו עשרות רכזים ואלפי חניכים ובוגרים ברחבי הארץ. הוא בעצמו בוגר התנועה.

על פעילותו החברתית בתנועה הוא קיבל את אות יקיר תנועת בני עקיבא בשנת 2015: “בצל המאבק של קהילת יוצאי אתיופיה, החליטה תנועת בני עקיבא להעניק את אות יקיר התנועה בתחום קליטת העלייה לפעיל החברתי עו”ד דוד (דרסלי) אבטה. אבטה, שעלה מחבל גונדר שבאתיופיה, הינו בוגר התנועה, קצין בדרגת סרן בשירות מילואים פעיל… אבטה פועל לאורך שנים לקידומה ושילובה של קהילת יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית…”.

מה עוד?

עו”ד אבטה הוא בעל תואר שני במנהל עסקים בתכנית מנהלים (EMBA) מטעם אוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במשפטים (LLB) מהמסלול האקדמי במכללה למנהל.

בצבא הוא היה לוחם ומפקד ביחידה מיוחדת. כיום הוא סגן מפקד פלוגת מילואים. הוא סרן בדרגתו.

עו”ד אבטה נשוי להדס, צברית אשכנזייה, ולהם ארבעה ילדים. הם מתגוררים במודיעין. כזוג מעורב, הם תמיד מושכים את עיני אנשים ברחוב. זוג מעורב מהסוג שלהם הוא עדיין מבחינת תופעה לא רגילה בעיני רבים בחברה הישראלית.

עו”ד דוד אבטה הוא יזם חברתי סידרתי

עו”ד אבטה הוא פעיל חברתי ביצועי. לאורך השנים הוא יזם פרויקטים ותוכניות לצמצום פערים חברתיים ולמען חיבורים בין אנשים וקהילות שונות בחברה הישראלית, והצליח בכך.

המיזם החברתי החשוב ביותר שלו הוא מיזם סיפור על הדרך. הרעיון בבסיס המיזם – להפגיש בין אנשים ובין קהילות. במסגרת הפרויקט, מאות צעירים יוצאי אתיופיה מספרים את סיפורם לחברה הישראלית בקבוצות קטנות ובמסגרות שונות: במקומות עבודה, במתנ”סים, במשרדי הממשלה, במרכזים קהילתיים, בבתי הספר, במוסדות להשכלה גבוהה, בבתים פרטיים, כאשר לרוב המארחים הם צברים ישראלים הפותחים את בתיהם. וזאת על מנת לקדם הבנה, סובלנות וחברה טובה יותר. את הרעיון הגו עו”ד אבטה ואשתו הדס לפני כחמש שנים, בתקופה שישראלים יוצאי אתיופיה יצאו בהמוניהם למחות נגד אלימות המשטרה ונגד תופעות גזענות כלפיהם.

הגדת העליות והזהויות – יוזמה שקידם עו”ד אבטה בשנתיים האחרונות ובה סיפורי עלייה מכל התפוצות שזורים בהגדה המסורתית. ההגדה הודפסה ב-50,000 עותקים וחולקה ברחבי הארץ בסדרים קהילתיים, וכן הופצה בפורמט דיגיטלי.

בשל הקורונה, עו”ד אבטה יזם והוביל במסגרת החברה למתנ”סים את שירת מה נשתנה במרפסות. היוזמה היא פרי שיתוף פעולה עם גופים נוספים, אך את הרעיון הוא הגה ודחף ליישומה המלא.

עוד הוביל עו”ד אבטה, במסגרת החברה למתנ”סים ובשיתוף פעולה עם משרד הביטחון, את היוזמה של שירת התקווה במרפסות, שכולנו ראינו והתרגשנו. הינה עוד יוזמות מבורכות למען הציבור שהוא קידם.

עו”ד אבטה גם יזם את הקמת עמותת “לחיילים באהבה”, שבין יתר מחלקת חבילות לחיילים. במסגרת זו, מאות אלפי חיילים וחיילות קיבלו חבילות מהעמותה. הוא הסביר איך נולד הרעיון בעמוד הפייסבוק שלו כך: “כל אחד ששירת ביחידות הקרביות וסגר 21 יום במהלך מסלול ההכשרה לעיתים קרובות, בטח מכיר את החשיבות ואת הנחיצות שיש לחבילות הנשלחות מהמשפחות – חטיפים ומיני מתוקים הממתיקים את הרגעים המאתגרים של מסלול ההכשרה בשעת הת”ש… מכתבים מעודדים ותומכים, שתמיד כיף לפתוח רגע לפני השינה, מסייעים ומזכירים לך למה אתה עושה את אשר אתה עושה. בסוף 2007 ישבתי וכתבתי את החלום לליווי החיילים לשירות משמעותי בדגש על חלוקת חבילות… ועם מסמך בעברית ובאנגלית פניתי וישבתי עם אבא קליימן בסוכה. ידעתי שנושא החיילים קרוב לליבו. סיפרתי לו את חוויותיי מהשירות ואת הבקשה שיסייע בהפיכת הרעיון למציאות. הוא התלהב מאוד מהרעיון. ישבתי עם כמה מאנשיו, ומספר חודשים לאחר מכן קליימן היקר הקים את העמותה.”

עו”ד אבטה מרצה וכותב רבות על הנושאים החברתיים הקרובים לליבו. תוכלו לקרוא, למשל, את כשייאוש פוגש אדישות. הוא בחור דתי, ערכי, שורשי, שמכבד את מסורת אבותיו. תקראו, למשל, את יצאתי לחירות.

כאמור, מינוי מקצועי, ראוי, שמפיח תקוות בקרב צעירים אחרים. אין לנו ספק שהוא יבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר ויהיה דוגמה ומופת לרבים גם בתפקידו זה.

הרינו לאחל לעו”ד דוד אבטה הצלחה גדולה בתפקיד. כמו כן, אנו מעודדים את השרה תמנו להמשיך במינויים מקצועיים וראויים כאלה גם בעתיד.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.