סלומון טקה, עוד קורבן סתמי של אלימות שוטרים

סלומון טקה
סלומון טקה ז”ל

סלומון טקה הוא עוד קורבן צעיר לאלימות משטרתית. בקשר למותו הסתמי רצות ברשת תיאוריות משונות. בין היתר, טענתו של היורה כי ירה במרחק של 30 מטר, הכדור ניתז בקרקע ופגע בקורבן והרגו.

האם מקרה כזה ייתכן? כלומר, האם ייתכן שהכדור ניתז בקרקע, פוגע בשנית והורג אדם במרחק כזה? אנחנו חושבים שלא ייתכן.

וזאת מהסיבה העיקרית הבאה: מדובר בכדור של אקדח שנורה במרחק של 30 מטר, לפי טענת השוטר. לכדור אקדח אין כוח חדירה קטלני ממרחק כזה ואחרי שפגע לפני כן בעצם אחר. לכל היותר, כדור כזה יכול רק לפצוע פציעה בדרגה נמוכה. זה לא כדור של M-16 שיש לו כוח קטל רציני. לפעמים קורה שירי ישיר מאקדח למצח האדם לא חודר את המצח.

אם אפילו נניח שהשוטר ירה לקרקע כדי להרתיע, לפי טענתו, למה הוא עשה זאת? הרי לפי הוראות פתיחה באש שכולנו מכירים, לא יורים לקרקע כדי להרתיע, אלא לאוויר. הירי לאוויר הפתוח לא מסכן כמעט אף אדם. לכן, אם אכן זה נכון שהשוטר ירה לקרקע, הוא עשה זאת כדי לפגוע. ואם רצה רק לפגוע, או לנטרל איום, הוא יכול היה לבצע ירי מדויק לרגלים, והתוצאה לא הייתה קטלנית.

מסקנה: השוטר ירה כדי להרוג את סלומון טקה. טענתו של השוטר – לפיה הוא ירה לקרקע, הכדור ניתז ופגע בקורבן והרגו – לא תיתכן. גם לא היה צורך בירי כזה. זה פשוט דפוס פעולה קבוע של שוטרים שחוזר על עצמו בשנים האחרונות.

כאשר יש מקרים כאלה כל כמה חודשים, כל מאמצי המשטרה להתחבב על הקהילה האתיופית בישראל יורדים לטמיון באבחה אחת. אז אולי המשטרה צריכה להשקיע יותר משאבים בחינוך השוטרים – שכל אדם הוא אדם באשר הוא אדם – מאשר לנסות להתחבב על הקהילה.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.