ביקור מאובטח מאוד של ראש ממשלת אתיופיה במחוז טיגראי

ביקור מאובטח במיוחד של ראש ממשלת אתיופיה, ד”ר אבי אחמד, במחוז (“קליל”) טיגראי. פעם הראשונה זה יותר משנה שראש הממשלה הרפורמיסטי, הליברל, שהיה יעד לחיסול מייד עם היבחרו, מגיע למחוז זה.

ביקור זה לווה בעשרות ממאבטחיו האישים של ראש הממשלה המיוחד הזה. זו היחידה המיוחדת שהוקמה לאחר ניסיון חיסולו בשנה שעברה. מדובר ביחידה הממלכתית הראשונה במדינה שלא הוקמה על בסיס שיוכו האתני של המאובטח. היא אחראית על ביטחונם האישי של ראש הממשלה ובני משפחתו, וכן על ביטחונם האישי של בכירי הממשל האתיופי ובני משפחותיהם. היא המקבילה של היחידה המיוחדת לאבטחת אישים של השב”כ הישראלי.

אנשי היחידה הם שרירנים צעירים, מאומנים היטב לחסל כל יריב גם בלי נשק. הם אומנו על ידי שירותי ביון מערביים, אך יש להם את הייחודיות שלהם בשל היותם בני המקום. והם מוכנים למאפיינים ולאתגרים מקומיים.

אנשי היחידה נראים, בדרך כלל, על מדים ועם כומתות אדומות. אבל בביקור הזה הם על אזרחי, אולי כדי לבלבל את היריב, כדי לא לבלוט ולא להיות חשופים לצלפים אפשריים.

ביקור
חברי היחידה המיוחדת לאבטחת אישים מכל עבריו של האובייקט
מקור: PMOEthiopia

ראש הממשלה גם לווה ברמטכ”ל הצבא האתיופי, הגנרל סערי מקונן, אשר בעצמו מאובטח בחצי צבא. הגנרל נחשב לחלק חשוב ברפורמה שמתרחשת בצבא האתיופי – הפיכתו מצבא שנאמן למפלגה אחת לצבא לאומי שנאמן למדינה ולכל ממשלה נבחרת. לכן, הגנרל מאוים על ידי אלה שנפגעו מהרפורמה לא פחות מאשר ראש הרפורמה עצמו, ד”ר אביי אחמד.

ביקור
הרמט”כל האתיופי, עם הכובע מאחורי האישה
מקור: PMOEthiopia

טיגראי היא אחת מהמדינות שמרכיבות את הפדרציה האתיופית. היא מדינה עם כ-7 מיליון תושבים, אך שלטה על אתיופיה כולה, על 100 מיליון תושביה, במשך 27 השנים האחרונות. לכן, ראשיה הם הנפגעים העיקרים מהרפורמה.

ביקור בערש התרבות האתיופית

טיגראי היא גם אחת מערשי התרבות האתיופית. העיר אקסום, שבה הביקור הנוכחי מתקיים, היא הבירה העתיקה של האימפריה הזו. יש בה כנסיות עתיקות, והיא גם מקום האובליסקים האדירים המתנשאים לגובה רב, סממנים מובהקים לתרבות מקומית אדירה.

ביקור
ראש הממשלה בביקור באתר אובליסקים. לידו בחליפה ד”ר דברה-ציון גברה-מיכאל, סגן מושל טיגראי.
מקור: PMOEthiopia

ד”ר אביי אחמד הוא תקוותם של מיליוני אתיופים, המשחרים לדמוקרטיה, לשגשוג כלכלי, לשלום ולחופש. ואת זה הוא מנסה לתת להם. הוא נוטע בהם תקווה בדבריו ובמעשיו. ביקור זה בטיגראי, אחד המחוזות הנפיצים ביותר באתיופיה, הוא חלק מהמאמץ להשכין שלום ולהרגיע את הרוחות הרעות השוררות בין שני מחוזות שכנים, העוינים זה את זה – טיגראי ואמהרה.

בתקופה כל כך קצרה לכהונתו, ראש הממשלה הנמרץ והליברלי עשה הרבה למען מדינתו. בין היתר, הוא חתם על הסכם שלום עם השכנה אריתריאה. הוא פעל לשילוב נשים בשירות הציבורי במדינה, וחצי מהקבינט שלו הן נשים. הוא שחרר אסירים פוליטיים. הוא החזיר גולים פוליטיים. הוא שחרר והחזיר, במטוסו האישי, אסירים אתיופים ממצרים ומסודן.

ד”ר אביי עושה גם למען השלום ביבשת אפריקה כולה. ועל המאמצים האלה הוא זכה בפרס אונסק”ו לשלום לשנת 2019.

We wish long live and prosperity for Ethiopia; longevity for the Prime Minister።

ረዥም እድሜ እና እድገት ለእትዮጵያ፤ ረዥም እድሜ ለጠቅላይ ሚኒስትሯ።

אל תשכחו לקרוא את הספרים הנהדרים האלה.

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.