היסטוריה: חג הסיגד נחגג בכנסת בפעם הראשונה

היסטוריה
היסטוריה. סיגד בכנסת

היסטוריה: כך עושים שינוי – לאט לאט, מרכיבים לבנה לבנה, חודרים ללב האנשים ומחדירים היסטוריה, תרבות, מסורת בת אלפיים חמש מאות שנה. וכל זאת, בצניעות, בהדר, בחיוך, בלב רחב.

תערוכת אומנות צבעונית, מיצג תלבושות, עמדות קפה (בונה) ופופקורן (קולו), נשים צעירות יפות קידמו את עובדי הכנסת ביום ראשון האחרון באודיטוריום של הכנסת. לראשונה בהיסטוריה של המשכן התקיים אירוע מכובד, מלא חן והדר לציון חג הסיגד.

כיבדו את האירוע בנוכחותם יושב-ראש הכנסת, מנכ״ל הכנסת, מזכירת הכנסת, ראש אגף משאבי אנוש בכנסת, ח״כ פנינה תמנו, ח״כ גדי יברקן, וכמובן מאות עובדי הכנסת.

וזאת, הודות לשיתוף פעולה בין עמותת ״הנני״ – עמותה שעושה רבות לקידום החינוך, התרבות, ולשימור ההיסטוריה של ישראלים יוצאי אתיופיה באמצעות הפעלת כפר ביתא ישראל בקריית גת – לבין אגף משאבי אנוש של הכנסת. צוות “הנני”, בראשות מנכ״לית העמותה הדר פנטהון, הרים את כל האופרציה הזאת, את האירוע היפה, המלמד והחשוב הזה.

חלקה של עמותת “הנני” בארגון האירוע אכן היה בולט. רק הצוות שלהם יכול להרים אירוע כזה. יישר כוח לעמותה חשובה זו! הם עושים דברים חשובים מאוד למען כלל הישראלים יוצאי אתיופיה. אין ספק שפעילויות מהסוג הזה יביאו את השינוי המיוחל.

חג הסיגד
אירוע מלא חן והדר

יושב-ראש הכנסת נשא דברים. הוא רואה חשיבות גדולה באירועי תרבות מסוג זה. בכלל, הוא רואה את שילוב עובדים בני הקהילה בכנסת כיעד חשוב. הוא אף ציין כי ישנם יותר מ-20 עובדים בני העדה בכנסת.

עובדי הכנסת התרשמו מהתערוכות המושקעות, לגמו קפה מסורתי שנקלה והוכן במקום, וטעמו פופקורן (״קולו״) – ממש כמו באתיופיה.

הקהל גם שמע את סיפור העלייה המרתק של גאולה הדראי. גאולה היא אישת חינוך. היא עוסקת בחינוך שנים רבות ומנחילה לדור הצעיר את ההיסטוריה והמסורת של ביתא ישראל. ויש לה סיפור מדהים – המסע אל החלום שמתחיל בגיל שמונה, החיים במחנות פליטים בסודן, הגעה לארץ בגיל עשר, לימודים בפנימיה ובאולפנה. סיפור מרתק, מלא השראה, שכל אחת ואחד חייבים לשמוע. אפשר להזמין אותה להרצאות וגם לבקר בכפר ביתא ישראל.

חלק מעובדות הכנסת, יוצאות אתיופיה ואחרות, לבשו בגדים מסורתיים אותנטיים (הקמיס ונטלה) אשר הוסיפו להדר, לחן וליופי הנשי, ובכלל לזה של האירוע ושל התרבות של ביתא ישראל. כך משמרים היסטוריה.

הקמיס יפה עליה. לבן עטור זהב

והשיא – הריקוד. הרקדנית אביב יוסף מלווה בחלילן, שליווה את כל האירוע בנעימות מסורתיות, החלה את הריקוד. העובדים הצטרפו; ח״כ גדי יברקן הצטרף; הקהל הריע – והייתה חגיגה גדולה של תרבות.

הייתה חוויה כיפית, מלמדת, מכובדת, חשובה. אנו מקווים שזו תהיה תחילתה של פעילות שנתית קבועה בכנסת.

היסטוריה, חג הסיגד
קהל מרותק
היסטוריה
תצוגת אומנות שמספרת את הסיפור
 חג הסיגד
עמדת בונה וקולו
חג הסיגד
סיפור עלייה מרתק
ח”כ תמנו נושאת דברים

מה דעתכם על הפוסט?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.